Projekt Člověk na ostrově
Začátkem listopadu si žáci 7. ročníku zahráli na Robinsony v rámci projektového dne nazvaného Člověk na ostrově. Nejprve si jako motivaci poslechli úryvek z knihy Daniela Defoa Robinson Crusoe, aby si představili pocit ztroskotání na opuštěném ostrově. V komunitním kruhu si sdělovali své pocity, představovali si, jak by řešili krizovou situaci. Navzájem si radili, jak řeší krizové situace a stres, co jim pomáhá v běžném životě. Poté se rozdělili do skupin, protože měli to štěstí, že na ostrově nezůstali sami, ale v čtyřčlenných či pětičlenných skupinách. Ve skupinách si pomocí své fantazie vytvořili svůj ostrov, pojmenovali jeho části a začali se zabydlovat. Zvolili si svého vůdce a rozdělovali si úkoly, které budou na ostrově plnit v rámci denního režimu.
Následovala výtvarná část projektu, na kterou se žáci velmi těšili. Vytvářeli jednoduchý model ostrova, své nápady se pokusili přenést na papír. Pan učitel výtvarné výchovy Tomáš Janík jim poskytl rady, jak některé bláznivé nápady zrealizovat. Žáci si přinesli z domu velké množství přírodního materiálu, nově se objevil nápad se ztroskotaným letadlem, využitím polystyrenu či postaviček zvířátek z Kinder vajíček.
Poslední hodinu proběhla prezentace všech ostrovů, spolužáci se vyptávali na různé podrobnosti a také všichni hlasovali pro vítězný ostrov.
Projekt se žákům líbil, naučili se lépe spolupracovat, tolerovat názory druhých, přijmout i odpovědnost za splnění úkolů. Výsledkem jsou krásné ostrovy, které jsou vystaveny na chodbách (ostrovy 7. B najdete ve 2. patře, ostrovy 7. A a 7. C jsou v 1. patře nové budovy).